lördag 4 april 2015

Yesterday's shoulder workout and a wonderful breakfast

A shoulder workout and todays wonderful breakfast

Igår ringde klockan tidigt på morgonen, jag hade bestämt mig för att gymma innan resan från Stockholm till Gävle, vilket jag också lyckades med! Det kanske endast berodde på att jag drack en celsius till frukost, motivation och beslutsamhet på burk!

Ett lite smått stressat men ändå väldigt bra axel träningspass blev det:

Sittande axelpress - 4 set, 12, 10, 10, 10 reps
Drag till hakan med v-hantag i kabelmaskin - 3 set, 10 reps
Axelpress i hamer strength maskin - 4 set, 10, 10, 8, 8 reps (10kg)
Omvända flyes i kabelmaskin - 3 set, 10, 10, 10 reps
Stående flyes - 3 dropset med två olika vikter varav 10 reps på varje vikt

Men full pump i axlarna begav jag mig mot Gävle.

Jag kommer från Gävle och för mig är det alltid lika trevligt att besöka min hemstad och mitt föräldrahem. Dessutom finns det alltid mycket frukostmaterial som man kan göra så fantastiska frukostar med. Idag kokade vi äggen gyllengula med hjälp av rödlök. mängder av ägg blev det som ära till påskafton. Sen toppade jag min lätt yoghurt med mangobitar, nypon frön, kokosflingor, och granola müsli.

Att starta dagen med färsk frukt är mitt favorit sätt att starta dagen på det finns så många positiva egenskaper förutom att det är en fröjd för smaklökarna.

Mango: är bra för synen huden och skelettet, dessutom är det bra för matsmältningen.
Kiwi: innehåller C,A,E-vitamin,  kalium, och skalet består av mycket flavonoida antioxidanter.

//Yesterday I woke up early in the morning, I had decided to workout before traveling from Stockholm to Gavle, which I managed to do! And also I drank one Celsius for breakfast, motivation and determination in a can!
A little bit stressed but still a very good shoulder workout, it became:

Seated shoulder press - 4 sets, 12, 10, 10, 10 reps
Upright Row with v-Handles the cable machine - 3 sets, 10 reps
Axelpress in Hamer strength machine - Set of 4, 10, 10, 8, 8 reps (10kg)
Reverse flyes in the cable machine - 3 sets, 10, 10, 10 reps
Standing flyes - 3 dropset with two different weights of which 10 reps on each weight

And full pump in my sholders when I went to Gävle.

I am from Gävle and for me it's always nice to visit my hometown and my parents. Moreover, there is always a lot of breakfast materials that you can do so fabulous breakfasts with. Today we boiled eggs golden-yellow using red onion. Then I topped my yogurt with mango pieces, rosehip seeds, coconut flakes, muesli and granola.

To start the day with fresh fruit is my favorite way to start the day there are so many positive qualities except that it is a delight for the taste buds.

Mango is good for sight skin and bones, plus it is good for digestion.
Kiwi: contains C, A, vitamin E, potassium, and the shell consists of very flavonoid antioxidants.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar