tisdag 12 maj 2015

Strawberry chia pudding

Lovely chia puding

Mitt mål idag var att plugga massor av matte och sedan träna. Men matten vill inte samarbeta! Jag försöker anmäla mig till tentan som jag ska skriva men det finns ingen anmälningslänk. Livets ironi helt enkelt. Men då passar jag på att plugga annat istället och laddar inför kvällens träningspass med den här jordgubbschiapuddingen toppad med några mango bitar och en nypa kokos.
Inspirationen till denna underbara skapelse fick jag ursprungligen HÄR ifrån.

Ingredienser:

50 g Jordgubbar (mina var frusna och jag tinade dom i mikron snabbt)
1,5 dl Lätt mjölk
2 msk Chia frön

1. Häll alla ingredienser i en mixer och kör tills allt är mixat.
2. Häll upp blandningen i en skål och täck med lock. Stoppa in skålen i kylskåpet och låt stå i några timmar eller över natten.


//My goal today was to study lots of math and then train. But the math does not want to cooperate! I try to register for the exam that I should write but there is no registration link. Life's irony simply. But then I study other things instead, and charges for tonight's workout with this chia pudding topped with some mango pieces and a pinch of shreded coconut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar