torsdag 7 maj 2015

Sholders

Multitasking

Min dag började med en underbar smoothie gjord på hallon och kiwi.
Igår tränade jag axlar men först ett 80 minuter lång spinning träningspass. Jag satt hemma på eftermiddagen och läste min kemibok men hade för mycket spring i benen för att kunna sitta stilla. Efter att jag hade vandrat fram och tillbaka till kylskåpet för tredje gången snörde jag på mig träningsskorna och begav mig till gymmet. Väl framme på tränings cykeln slängde jag upp boken framför mig på styret och läste ett helt kapitel medans svetten och kalorierna östes ur mig. Jag Älskar Multitasking!


90 graders drag utifrån och in - 3 set, 10 reps
Axelpress - 3 set, 10 reps
Dropset med flyes:
Flyes - 3 set, 10 reps på varje vikt intervall, tre intervall (5, 3, 2 kg)
Drag till hakan med viktskiva - 2 set, 8 reps (10 kg)

//My day started with a wonderful smoothie made with raspberries and kiwis.
Yesterday I trained shoulders but first, an 80-minute spinning workout. I sat at home in the afternoon and read my homework but had too much run in my legs to be able to sit still. After I had walked back and forth to the fridge for the third time I laced on my training shoes and headed to the gym. Once on the training cycle, I threw the book in front of me on the handlebars and read an entire chapter while the sweat and calories were poured out of me. I love multitasking!


90 degree moves from the outside in - 3 sets, 10 reps
Shoulder Press - 3 sets, 10 reps
Dropset with Flyes:
Flyes - 3 sets, 10 reps on each weight intervals, three intervals (5, 3, 2 kg)
Upright Row with weight plate - 2 sets, 8 reps (10 kg)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar