måndag 18 maj 2015

Progress

Monday


God morgon! Idag försöker jag gå upp tidigt, försöker.. Men Haha jag drog bara min laptop till sängen och ligger kvar här och har precis planerat min dag. Nu vill jag dela mina planer med er. Imorgon har jag sluttenta vilket gör att jag måste lägga mesta delen av denna dag framför matteböckerna, men jag hoppas endå kunna hinna med att träningspass och kunna laga mycket nyttig och god mat. Dessutom har jag precis fått en present. En symaskin! Men just idag måste jag tygla min kreativa sida och spara mina idéer några dagar.

Motivation.

Ibland kan folk känna att dom inte har kommit något närmare sina tränings mål och få så otroligt dåligt samvete om det råkar slinga ned någon godsak i kakhålet. Men få inte det, livet är för kort för att sitta med dåligt samvete eller tycka illa om sig själv. Så klart får man äta godsaker men kalori intaget ska inte svämmaöver, utan försök att planera dina måltider och planera in träning. Alla framsteg som man gör är framsteg hur små dom än kan vara, och även fast det kan ta tid ska man absolut inte ge upp för minsta lilla motgång, utan istället vara stolt för det som man har åstadkommit. Du bör inte vara för hård mot dig själv, det enda som man kan göra är att gå in med 100% engagemang, och se hur långt det kan ta en. Hur hemskt är det inte om man begränsar sig själv bara för att man inte tror på sig själv!?

Var inte för hård, var stolt över dina framsteg




Glöm inte bort att stretcha, det gjorde jag efter mitt benpass igår.

//Monday
Good morning! Today, I tryed to get up early, trying .. But Haha I just pulled my laptop to bed and stayed here and have planned my day. Now I want to share my plans with you. Tomorrow I have final exames which means I have to put most of the day in front of my math books, but I hope to be able to find time to workout and be able to cook very healthy and good food. Also, I have just received a present. A sewing machine! But right now I have to curb my creative side and save my ideas a few days.

Motivation.
Sometimes people feel that they have not come any closer to their training goals and get so incredibly bad conscience if they swolow a treat. But don't, life is too short to sit with a bad conscience or feel bad about yourself. Of course you can eat sweets, but calorie intake should not overflow, try to plan your meals and schedule training. Any progress you make is progress however small it may be, and even though it may take some time, you should definitely not give up at the slightest adversity, but rather be proud of what you have accomplished. You should not be too hard on yourself, the only thing you can do is go in with 100% commitment, and see how far it can take you. How terrible is it not when people limit themself just because they do not believe in themself !?
Don't be too hard, be proud of your progress

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar